Kontynuując przygodę Rodziny Go! Duster w województwie lubuskim, w sobotę 17 lipca 2021r. sprawdzaliśmy możliwości i wydolność naszych Dusterów. Byliśmy już w komplecie, więc wyprawa 16 Dusterów była nie lada wyzwaniem, ale i budziła spore zainteresowane przechodniów.

Kolumna aut rozciągała się momentami do 1 kilometra. Wyruszyliśmy malowniczą trasą po wale nadwarciańskim. W pewnym momencie napotkaliśmy na jadący z naprzeciwka traktor z przyczepą, wypełnioną po brzegi belami słomy. Mijanka była ekstremalna.

Zaczęliśmy od zwiedzania pięknie położonej miejscowości Lubniewice, która leży nad jeziorem Lubiąż, przy którym znajduje się Zamek Książąt Lubomirskich. W sąsiedztwie zamku, w wodach jeziora znajduje się Drzewo Uniesień. Największym zainteresowaniem cieszył się Park Miłości Lubniewice , nazwany tak dla uczczenia Michaliny Wisłockiej, autorki „Sztuki kochania”. W parku można zwiedzać piękne rzeźby, przejść się Mostkiem Miłości i zawiesić na nim kłódeczkę ze swoimi marzeniami. Ponadto można przysiąść na Ławeczce Miłości, czy obejrzeć drzewo Przyjaciół Parku Miłości.

221955502 142404874674926 280951988450324701 N

W romantycznych nastrojach, pojechaliśmy w rejon Międzyrzeckiego Rejonu Umocnionego MRU . Po drodze odwiedziliśmy specyficzną, bo na terenie byłych koszar wojskowych, miejscowość Kęszyca Leśna. Po dotarciu do miejscowości Pniewo, bunkry na zewnątrz i zabezpieczenia terenu zrobiły wrażenie, ale dopiero zejście do podziemi ukazało ogrom militarnego kunsztu. Wszystko tam stanowiło jedną całość, bunkry, możliwość przejażdżki wojskowymi autami, a nawet menu w pobliskim barze. Gdzie indziej można zjeść Panzer Burgera?

Pełni wrażeń przejechaliśmy do urokliwej miejscowości Łagów – Perła Ziemi Lubuskiej. Ta niewielka miejscowość położona jest pomiędzy dwoma jeziorami – Łagowskim i Trześniowskim, co tworzy niezapomniany klimat.
Najbardziej widoczną atrakcją jest średniowieczna warownia, tj. Zamek Joannitów, w którym znajduje się hotel i restauracja. Wieża zamkowa udostępniana jest do zwiedzania, oferując piękne widoki na okolicę. Dech zapiera również park wokół zamku oraz amfiteatr. Będąc w Łagowie nie da się nie zauważyć wyjątkowo prezentującego się wiaduktu kolejowego.

Dopełnieniem soboty była niespodzianka – przyjazd na tor offroad. Było to możliwe dzięki grupie Miłosnicy Off Road Gorzów, którzy zaprosili nas na swój tor w Grabach. Jak starych przyjaciół przywitał nas Marcin i zaprosił do wspólnej zabawy. Emocje podczas testowania Dusterów były ogromne. Niejedna osoba zdziwiła się, że nasze Dacie tak dobrze sobie radzą w nierównym terenie. Mimo spalonych sprzęgieł, oberwanych zderzaków i błota pod lusterka, w najlepszych humorach wróciliśmy do Witnicy.

Wieczorem zebraliśmy się przy ognisku, by wymienić się informacjami i wrażeniami z odwiedzonych miejsc. Byliśmy zmęczeni, ale i podekscytowani, bo czekał nas jeszcze jeden dzień przygód w województwie lubuskim.

Zobacz też: GoDuster Słubice zorganizowało I ogólnopolski zlot grupy Go! Duster – dzień 1 [FOTO, VIDEO]