Ruszyła kampania Polskiej Izby Żywności Ekologicznej „Przestaw się na eko – szukaj Euroliścia” – ma ona promować naturalną żywność certyfikowaną unijnym symbolem zielonego listka. Jak powiedziała PAP Krystyna Radkowska, prezes PIŻE, szansą na dalszy rozwój krajowego rynku żywności eko może być tzw. generacja Z, czyli pokolenie osób urodzonych po 1995 r., z których 39 proc. co najmniej raz w tygodniu sięga po żywność ekologiczną.
Z danych zaprezentowanych przez Krystynę Radkowską wynika, że krajowy rynek certyfikowanej żywności ekologicznej, którego całkowita wartość w 2020 r. szacowana była na 1,36 ml zł, ma się nieźle, jednak wciąż jest w fazie rozpędu, stanowiąc 0,5 proc. całego rynku spożywczego. Prognozy wskazują, że w ciągu dekady – przy założeniu utrzymania około 10-procentowego wzrostu r/r – wartość rynku produktów bio może przekroczyć 3 mld zł. Wśród kategorii, które rokują najbardziej, wymienia się produkty świeże oraz roślinne, choć dostępność dotąd niszowych wyrobów, jak ekologiczny nabiał, również się zwiększa.