Na przełomie wieków, w dobie postępującej industrializacji, fabryki powstawały jak grzyby po deszczu, a każda fabryka potrzebuje dobrej drogi, którą może otrzymywać materiały i ekspediować swoje wyroby.

1 września 1907 roku miało miejsce oficjalne otwarcie linii kolejowej na potrzeby fabryk papieru i kopalni w Ziebingen (Cybinka), Sandow (Sądów), Steinbockwerk (Koziczyn) czy Pulverkrug (Prochowiec). Linia 386 połączyła Kunnersdorf (Kunowice) z Ziebingen (Cybinka).

Zachowały się dosyć dokładne informację na temat funkcjonowania tej linii do roku 1945. Wiadomo na przykład, że administratorem linii był Zarząd Prowincjonalny Brandenburgia w Berlinie i funkcjonowała ona pod nazwą „Weststernberger Kreiskleibahn”. W roku otwarcia na tej trasie jeździły dwa pruskie parowozy T3 o numerach fabrycznych 6282 i 6283. A w roku 1912 doszedł jeszcze jeden parowóz typu T3. W 1908 roku za lokomotywami jeździły wagony: 4 osobowe, 1 pocztowo-bagażowy oraz 25 towarowych.

Regularne połączenia osobowo – towarowe, na trasie Kunowice – Cybinka odbywały się do połowy lat 60- tych XX wieku. Po tym okresie kursowały jedynie składy towarowe.

Trwało to do roku 2000. Dwa lata później 30 czerwca 2012 roku po torach linii nr 386 po raz ostatni przejechał specjalny pociąg pasażerski zestawiony z lokomotywy SM42-2029 należącej do firmy S&K Train Transport, oraz jednego bezprzedziałowego wagonu typu 120A (tzw. bonanzy). Ten przejazd był specjalny, ponieważ w ten sposób miłośnicy kolei, historii oraz turyści z Polski, Niemiec i Czech pożegnali się z liczącą sobie ponad 100 lat trasą kolejową.

W roku 2013 powiat Słubice wystawił linię na sprzedaż, którą nowy właściciel ostatecznie zlikwidował.

Część I: Wyprawa do Pulverkrug / Prochowiec. Część I. “Młyn prochowy i fabryka papieru”

Część II : Wyprawa do Pulverkrug / Prochowiec. Część II. “Fabryka papieru – silos”

Część III: Wyprawa do Pulverkrug / Prochowiec Część III “Fabryka papieru – wieś i cmentarz”