Dzisiaj II część poradnika, w której Słubickie Centrum Nauki Jazdy AGENT  podpowiada z pewną dawką humoru jak zdać prawo jazdy w kilku krokach.  Dzisiaj o przejazdach przez skrzyżowania, wjazdach na rondo i bezpiecznym zatrzymaniu w wyznaczonym miejscu. 

Znaków z daleka wypatrujemy. Im szybciej je zobaczymy, tym szybciej się dowiemy, co zrobić powinniśmy, a czego nie możemy. We właściwy sposób do sytuacji się odniesiemy.
Kiedy gdzieś skręcamy lub przez skrzyżowanie przejeżdżamy,  jaką drogą -sprawdzamy -się dalej poruszamy.  Mamy pierwszeństwo, a może tym razem pierwszeństwa ustępujemy?
Czy można tam wjechać? Nie… nie… my pod prąd jeździć nie będziemy!!!

Kiedy na zielonym przez skrzyżowanie przejeżdżamy, koniecznie okiem na sygnalizację rzucamy, czy faktycznie to zielone światełko mamy. Ważne, żeby wiedzieć, na jakim świetle się jedzie!!! Kiedy pomarańczowe światełko zobaczymy, albo stajemy albo jedziemy. Sami oceniamy i w lusterku sprawdzamy, czy hamując gwałtownie, jadących za nami na wjechanie nam w dupę nie narażamy. Bo może takie ostre hamowanie zafunduje nam na środku skrzyżowania zatrzymanie… To już lepsze od tego koleżanko i kolego dynamiczne, energiczne na oriencie przejechanie przez to nasze skrzyżowanie. Przed skrzyżowaniem i to też kodujemy…! Zawsze bieg właściwy do prędkości dajemy. Kiedy o to zadbamy, możliwość ucieczki ze skrzyżowania mamy. Zawsze musimy być gotowi na zatrzymanie i na sprawne odjechanie.

Wjazd na rondo też planujemy

Kiedy do ronda dojeżdżamy, przy każdym wlocie znak ustąp i nakaz jazdy w ruchu okrężnym ustawione na jednej rurce mamy. Taki wniosek z tego… „jesteś na rondzie to rządzisz  kolego”. Lewą stronę obcinamy, filujemy i kukamy, momentu dogodnego do wjechania na rondo szukamy. Planujemy, wcześniej wiemy, kiedy tam w końcu wjedziemy. Ważne, by wtedy brać pod uwagę  gościu, prędkość naszą i na rondzie aut będących, no i dystans nas dzielący. A także, co jedzie – duży czy mały? Gdy te czynniki pod uwagę weźmiemy szybciej się na rondzie znajdziemy. Przy czym, przed wystartowaniem, upewnij się raz jeszcze jaśnie Pani czy tam Panie, czy na pewno powinno mieć miejsce na rondo wjechanie?

Zatrzymanie w wyznaczonym miejscu

Na strzałce warunkowej się zawsze zatrzymamy, bo przecież czerwone światło mamy. Nie, że się kulamy… tylko stajemy, do zera hamujemy!!! Potem sprawdzamy, czy nikomu nie przeszkadzamy się upewniając, zagrożenia szukając, bezpiecznie ruszając. Podobnie zawsze się zachowamy, gdy na drodze znak STOP spotkamy. Chyba mi to obiecacie? Gdy zatrzymać się mamy, linii zatrzymania szukamy. Ta gruba ciągła linia tego bezwzględnego zatrzymania będzie ze znakiem STOP zawsze tylko działała. Podobna gruba linia, ale przerywana, będzie zawsze koło sygnalizacji świetlnej albo przed przejściem dla pieszych namalowana. A trójkąciki pewien ciąg tworzące, znak USTĄP pierwszeństwa bezlitośnie przypominające. Zawsze na jezdni będą namalowane obok trójkąta wierzchołkiem do dołu obróconego, takiego żółtego, czerwoną obwódkę mającego.Nie wiem, czy wiecie? Te linie zatrzymania będą zawsze szły w duecie tylko z tymi znakami albo światełkami. A te wcześniej wymienione mogą sobie stać same i wtedy gdy mamy do czynienia z  ustąp pierwszeństwa i STOP znakami i linii wyrysowanych nie mamy, do krawędzi jezdni poprzecznej dojeżdżamy i ewentualnie tam się zatrzymamy, gdy znak STOP mamy.

CDN…

Czytaj pierwszą część poradnika JAK W KILKU KROKACH ZDAĆ EGZAMIN NA PRAWO JAZDY? 

Podobał Wam się artykuł? Polub nas na Facebooku.