Dzisiaj III część wesołego poradnika dla przyszłych kierowców. Jeśli nie widzieliście jeszcze I i II części przeczytajcie je w pierwszej kolejności.
I część poradnika:JAK W KILKU KROKACH ZDAĆ EGZAMIN NA PRAWO JAZDY?

II część poradnika: JAK W KILKU KROKACH ZDAĆ EGZAMIN NA PRAWO JAZDY?

Zaplanuj przejazd przez przejścia dla pieszych.

Gdy sobie jedziemy, bacznie otoczenie drogi obserwujemy. Kiedy do przejścia dla pieszych dojeżdżamy, to już wcześniej wiemy, czy zatrzymać się mamy czy jechać możemy. Patrzymy i z daleka znak widzimy. Obserwujemy, analizujemy, cały przejazd planujemy. Myślimy i bezpiecznie jeździmy, sytuacje przewidujemy i dzięki temu już wcześniej wiemy, co się powinno, co nas czeka, czego nie wolno, a co możemy. Co jest najważniejsze drogi przyjacielu? Oczywiście dojechanie bezpiecznie do celu!!!

Ruch prawostronny przecież mamy.

A gdy dwa pasy ruchu w każdym kierunku na jezdni wyznaczone mamy, to prawym się poruszamy. Opcjonalnie z lewego korzystamy, gdy kogoś wyprzedzamy, mijamy czy zawracamy, albo w lewo skręcamy. Jak kogoś na pasie rozbiegowym (ja wolę startowym) mamy to też na lewy pas uciekamy i włączenie się do ruchu koledze ułatwiamy. Często też z tego pasa startowego korzystamy i od innych podobnego zachowania wymagamy. Teraz już wiemy drodzy moi, jak i kiedy korzystać z lewego pasa przystoi. Nieprawdą jest, że ten pas dla szybszych aut jest stworzony. Jak będziecie z pasa lewego opcjonalnie, kiedy trzeba korzystali to będziecie drodzy kursanci i kierowcy ruch usprawniali. Ważne, żebyście kiedy trzeba na niego wjeżdżali, a nie ciągle nim jechali i drogę blokowali oraz do wyprzedzania prawą stroną innych kierowców prowokowali.

https://www.facebook.com/osk.agent/videos/537517753662929/?v=537517753662929

Dostosowanie prędkości do prędkości panującej na drodze.

No i z miasta wyjeżdżają, ale się nie rozpędzają. Prowokując tych sprawniejszych, co się wpieniają na tych co się nie rozpędzają i w konsekwencji na podwójnej ciągłej czy zakrętach ich wyprzedzają. Tak więc koleżanko, kolego trzeba dostosować prędkość auta swojego, do prędkości jaką mamy na drodze, którą się poruszamy. I tym sposobem licznych wyprzedzeń unikniemy, bo prędkością jak inni sobie pojedziemy. Bo przecież za wolno, nie znaczy bezpiecznie, masz dozwolone na godzinę dziewięćdziesiąt nie jedź jak żółw pięćdziesiąt, bo ruch przy tej prędkości blokujecie i innych kierowców denerwujecie. W konsekwencji wszyscy was wyprzedzają, a co za tym idzie siebie i was narażają.